mandag den 22. juli 2013

Opfølgende arbejde

Så er der nu gået to uger, siden vi kom hjem fra lejren. Rebekka er taget hjem til Danmark for et par uger, for at være med på en lejr der. Min familie har været på besøg en uge her i Montenegro. Det var godt for mig med en lille pause og ferie ved kysten. Nu er jeg tilbage i Niksic og i fuld gang med det opfølgende arbejde, selvom det er mærkeligt nu at være her uden Rebekka.

Dagene efter lejren var utrolig opmuntrende. Mange af deltagerne fra lejren var blevet ramt, og det var tydeligt at se, da der kom rigtig mange til de forskellige arrangementer. Vi havde rigtig godt fællesskab og gode snakke. Vi havde både bibelstudie sammen og sjov udflugt til kysten. Flere kom også i kirke om søndagen. Det var godt at se, hvordan lejr-stemningen kunne fortsætte i Niksic.



Så meget af min tid har gået med at skrive med mennesker på facebook. Mødes over en kop kaffe og snakke sammen, gå en tur sammen eller hvad vi nu finder på. Det er rigtig godt og meningsfuldt. I går var jeg til Lake Fest. Det er en musikfestival her tæt på Niksic. Der var jeg sammen med en fra lejren, som jeg har haft nogle rigtig gode snakke med. Det var rigtig interessant at være der, se noget af hendes liv og bruge tid sammen. 



Så jeg er her, og bruger de muligheder der dukker op på at være sammen med mennesker og bare elske dem, for det er nu engang det vigtigste!

"Om jeg så taler med menneskers og engles tunger, men ikke har kærlighed, er jeg et rungende malm og en klingende bjælde. Og om jeg så har profetisk gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet. Og om jeg så uddeler alt, hvad jeg ejer, og giver mit legeme hen til at brændes, men ikke har kærlighed, gavner det mig intet." 1. kor 13,1-3